Heaps ApS

CVR: 42589489

Handler som “Heaps”

 

 

Præambel

1.1

Nærværende forretningsbetingelser har til formål at beskrive betingelserne for samhandlen mellem kunden og Heaps.

 

1.2

Forretningsbetingelserne gælder for alle typer aftaler mellem Parterne, såfremt kunden har accepteret Forretningsbetingelserne.

 

1.3

Salg af rc360 ApS ydelser, services og produkter forbeholdt erhvervsdrivende.  

 

1.4

Heaps forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer i Forretningsbetingelserne uden forudgående varsel, dog under den forudsætning, at de opdaterede og gældende Forretningsbetingelser altid er tilgængelige på Heaps’ hjemmeside. Hvis en ændring anses for at være væsentlig, vil forbrugere blive orienteret om ændringen med 30 dages varsel.

 

Definitioner

 

2.1

”Forretningsbetingelser” er defineret som nærværende forretningsbetingelser.

 

2.2

Heaps” er en tjeneste udbudt af Heaps ApS med CVR-nummer 42589489

 

2.3

”Løsning” definerer de ydelser, services og produkter, som Heaps leverer til kunden.

 

2.4

”Parterne” benyttes som fællesbetegnelse for kunden og Heaps.

 

2.5

”Abonnementsaftale” anvendes for køb foretaget igennem Heaps hjemmeside, hvortil der ikke er udformet en separat underskrevet aftale.

 

 


 

GENERELT

3.1.1

Vederlaget for kundens Løsning betales netto inden 3 dage, medmindre andet er specificeret.

 

3.1.2

Såfremt kunden opgraderer et produkt, skal kunden betale prisdifferencen for det oprindelige produkt og det opgraderede produkt, i resten af den oprindelige bindingsperiode. Først fra den næste faktureringsperiode, vil det opgraderede produkt blive faktureret selvstændigt. Opgraderingen sker som udgangspunkt fra dag til dag, medmindre opgraderingen indebærer en manuel proces fra Heaps’ side.

 

3.1.3

Såfremt kunden nedgraderer et produkt, skal kunden fortsat betale prisen for det oprindelige produkt i resten af den oprindelige bindingsperiode. Først fra den næste faktureringsperiode vil det nedgraderede produkt blive faktureret selvstændigt. Nedgraderingen skal foretages senest 90 dage inden næste faktureringsperiode påbegyndes. Nedgraderingen sker som udgangspunkt fra dag til dag, medmindre nedgraderingen indebærer en manuel proces fra Heaps’ side.

 

RYKKERSKRIVELSER

3.2.1

Såfremt kunden overskrider Heaps’ betalingsfrist, er Heaps’ berettiget til at sende 1. rykker 10 dage efter betalingsfristen og 2. rykker 20 dage efter betalingsfristen. Hvis betalingen stadig ikke er Heaps’ i hænde efter 30 dage fra betalingsfristen, er Heaps’ berettiget til at suspendere kundens produkter, samtidig med at kravet videresendes til inkassoinddrivelse. Ved alle betalingsforsinkelser er Heaps’ berettiget til at opkræve gebyr ved udsendelse af faktura og rykkerskrivelser. Kunden får ikke refusion for perioder med suspendering, hvis disse skyldes kundens manglende betaling.

 

Priser og gebyrer

4.1

Alle Heaps’ priser er oplyst i danske kroner og ekskl. moms.

 

4.2

Heaps’ tager forbehold for tastefejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra underleverandører.

 

4.3

Ved fremsendelse af faktura via e-mail tillægges intet administrationsgebyr.

 


 

4.4

Heaps kan regulere alle priser og gebyrer med minimum en måneds varsel. Kunden er forpligtet til at betale den regulerede pris, men kan dog vælge at opsige aftalen skriftligt i henhold til de gældende opsigelsesvarsler. En varslet prisændring vil træde i kraft fra den næstkommende abonnementsperiode.

 

4.5

Såfremt forhold uden for Heaps’ kontrol indtræffer, herunder lovmæssige eller retslige forhold, samt prisstigninger fra Heaps’ underleverandører, er Heaps berettiget til at foretage prisforhøjelser uden varsel. Ved stigende energi-udgifter, forbeholder Heaps sig ret til at pålægge en tilsvarende energiafgift til dækning af de øgede energiudgifter. En sådan afgift skal varsles, med minimum en måneds varsel, over for Kunden.


 

Oprettelse

OPRETTELSESPROCESSEN

 

5.1.1

Heaps påbegynder oprettelsen af Løsningen umiddelbart efter at have modtaget kundens bestilling. Kundens almindelige fortrydelsesret stopper i forbindelse hermed.

 

5.1.2

Betaling for fejlbestilte Løsninger vil ikke blive tilbagebetalt.

 

PRIVATPERSONER

 

5.2.1

Heaps’ produkter leveres specialtilpasset til kunden. Kunden accepterer, at Heaps påbegynder oprettelsesprocessen straks efter samtykke er modtaget. Den almindelige fortrydelsesret i Forbrugeraftalelovens §18, stk. 1 stopper ved registrering af ydelsen i medfør af samme lovs §18, stk. 2, nr. 3.

5.3

AFTALEFORHOLD

 

5.3.1

Kunden vil få tilsendt en bindende ordrebekræftelse, når Heaps har accepteret bestillingen.

 

5.3.2

For at etablere en aftale hos Heaps, forudsættes det, at kunden er myndig, besidder en gyldig accept fra en myndig værge eller er et registreret selskab. Såfremt dette ikke er tilfældet, kan en aftale ikke etableres.


 

Kundens ansvar

STAMDATA OG TILLADELSER

 

6.1.1

Kunden er forpligtiget til selv at holde sine stamdata opdateret over for Heaps, så adresseoplysninger, kontaktoplysninger og faktureringsoplysninger til enhver tid er gyldige.

 

6.1.2

Kunden er indforstået med at skulle overholde alle gældende love og regler i forbindelse med kundens forretning. Kunden er ligeledes indforstået med, at Heaps ikke udøver nogen kontrol af indholdet af den information som kunden udsender fra Løsningen, og at det udelukkende er kundens ansvar at sikre, at det data, som kunden sender og modtager, overholder alle gældende love og regler.

 

6.1.3

Kunden er forpligtet til at tilvejebringe alle nødvendige og behørige tilladelser og godkendelser fra enhver relevant tredjepart og offentlig myndighed, som er gældende for installation, brug og ejerskab af Løsningen, der stilles til rådighed af Heaps’.

 

SOFTWARE

7.1.1

Kunden må ikke fjerne, ændre eller tilsløre immaterielle beskrivelser, der er vist på softwareprodukter eller vises under benyttelsen af softwareprodukterne.

 

7.1.2

Kunden må som udgangspunkt ikke ”decompile”, ”reverse engineere”, eller demontere softwaren, medmindre en sådan aktivitet udtrykkeligt er aftalt med Heaps.

 

7.1.3

Såfremt en underleverandør forhøjer deres licenspriser, forbeholder Heaps sig retten til at forhøje priserne tilsvarende over for kunden. Såfremt licensreglerne for software ændres og dette påvirker kundens licenser, er Heaps berettiget til at implementere disse ændringer uden varsel på Løsningen. En sådan ændring skal kunden informeres om umiddelbart herefter.

 

7.1.4

Ved ophør af aftalen, er kunden forpligtet til at afinstallere alt licenspligtigt software, der er blevet leveret af Heaps.

 

 


 

Heaps rettigheder

8.1

Heaps har ret til på et hvilket som helst tidspunkt at ændre produkter fra sine pris- og produktlister.

 

8.2

Heaps forbeholder sig ret til at opsige en kundes igangværende Løsning med 30 dages skriftligt varsel. I tilfælde hvor kunden har forudbetalt for en periode, der afbrydes som følge af Heaps’ opsigelse, er kunden berettiget til at få det forudbetalte beløb refunderet, for den del af den forudbetalte periode, hvor produktet er opsagt.

 

8.3

I tilfælde af ændringer i lovgivningen eller de i medfør af denne udstedte regler og tilladelser, samt ved pålæg om ændringer fra en myndighed kan Heaps uden varsel ændre kundens rettigheder og pligter ifølge betingelserne, uden at kunden herved har krav på nogen form for kompensation.


 

Heaps’ ansvar

 

9.1

Heaps kan ikke holdes ansvarlig for at kontrollere validiteten af evt. genskabte data. Heaps er ikke erstatningsansvarlig for tab, såfremt kundens data ikke kan genskabes fra backup grundet manglende validitet af disse.

 

9.2

Heaps er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uopfordret eller uønsket fremsendelse af data til/fra kunden fra Løsningen eller som følge af kundens tab af personlige data eller software. Heaps kan ligeledes heller ikke holdes erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til kundens data og/eller systemer. Ovenstående ansvarsfritagelser er ugyldige såfremt tabet skyldes Heaps forsætlige eller groft uagtsomme handling.

 

9.3

Heaps kan ikke holdes erstatningsansvarlig for nogen form for indirekte tab eller følgeskader over for den anden Part eller tredjemand, herunder dennes koncernselskaber, forhandlere, kunder eller andre interessenter, uanset om tabet skyldes systemnedbrud, uvedkommendes adgang, manglende levering af bestilte serviceydelser/produkter eller andre forhold hos Heaps.

 

9.4

Heaps tilstræber, at systemerne er tilgængelige 24 timer i døgnet året rundt. Heaps er dog berettiget til at afbryde driften, når vedligeholdelse eller andre tekniske forhold gør det nødvendigt. Sådanne driftsafbrydelser vil så vidt muligt blive varslet forinden.

 

Overdragelse af rettigheder

10.1

Parterne er gensidigt berettiget til at overdrage alle sine rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen, herunder brugsretten til de leverede ydelser, helt eller delvist til koncernforbundne selskaber. Overdragelsen må ikke stille nogen Parter økonomisk eller forretningsmæssigt dårligere end de var forud for overdragelsen.

 

10.2

Heaps kan ikke uden kundens skriftlige samtykke overdrage sine rettigheder og forpligtelser ifølge Abonnementsaftalen til tredjemand. Kunden kan ikke nægte at afgive samtykke uden en saglig grund.


 

Opsigelse

 

ABONNEMENTSAFTALER

 

11.1

Som udgangspunkt faktureres onlinebestillinger 12, 24 eller 36 måneder forud og fornyes automatisk, medmindre kunden opsiger Abonnementsaftalen senest 90 dage inden abonnementsperiodens udløb.

 

11.2

Heaps refunderer ikke betalinger, såfremt kunden ønsker at opsige og nedlægge sit produkt midt i en periode.

 

11.3

Alle opsigelser skal ske skriftligt eller telefonisk.

 

11.4

En opsigelse er først gyldig, når Heaps skriftligt har bekræftet opsigelsen.

 

11.5

Privatpersoner kan opsige en Abonnementsaftale med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, når der er gået 5 måneder efter aftalens indgåelse. Hvis en Abonnementsaftale er gået ind i en ny periode og kunden ønsker at opsige sit produkt, vil dette være muligt med én måneds varsel og et eventuelt overskydende beløb kan refunderes, såfremt det ønskes. Der bliver pålagt et håndteringsgebyr, hvis kunden benytter sig af refunderingsmuligheden.

 

Misligholdelse

 

12.1

Parterne har ret til at ophæve aftalen ved den modstående Parts væsentlige misligholdelse af aftalen. Kunden kan ligeledes ophæve aftalen, såfremt den leverede Løsning lider af mangler, og disse mangler ikke inden for rimelig tid er afhjulpet af Heaps.

 

12.2

Ved en af Parternes misligholdelse, skal den misligholdende Part ved skriftligt påkrav have 30 dage til at ophøre med at misligholde. Dette er dog ikke gældende ved betalingsforpligtelser eller forhold af en sådan karakter, at de ikke kan oprettes eller ophøre.

 

12.3

Såfremt aftalen ophæves som følge af Heaps’ misligholdelse, er kunden berettiget til at få udleveret alt data tilhørende kunden som Heaps’ er i besiddelse af.

 


 

12.4

Heaps kan skriftligt hæve aftalen over for kunden, såfremt kunden har undladt at betale en fremsendt faktura, og ikke efter afsendelsen af rykkeren har indbetalt det skyldige beløb inklusiv renter og gebyrer.

 

Erstatning

 

13.1

Parterne er erstatningspligtige efter dansk rets almindelige regler. Erstatning og eventuelt bodsbeløb tilsammen er begrænset til løsningsvederlaget.

 

13.2

Heaps er ikke ansvarlig for følgende former for tab:

Driftstab eller indirekte tab.

Kundens lønudgifter til eget personale og eksterne omkostninger til inddatering af tabte data og retablering af systemer.

Kundens udgifter til ekstern konsulentassistance og rådgiverassistance.

Kundens tab af fortjeneste og/eller goodwill.

Behandling af persondata

 

14.1

Som led i Heaps’ levering af Løsningen, foretager Heaps behandling af eventuelle persondata, som kunden overlader til Heaps. Instruks om behandling af persondata, samt de gældende betingelser for behandlingen, er fastlagt i den databehandleraftale, der er tilgængelig i Heaps’ kontrolpanel. Denne databehandleraftale finder anvendelse, medmindre andet aftales nærmere mellem Parterne.

 

14.2

Heaps er forpligtet til at træffe de nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger mod, at kundens oplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at de kommer til uvedkommendes kendskab.

Fortrolighed

 

15.1

Parterne forpligter sig til at behandle al information omhandlende hinandens forhold, fortroligt. Derudover forpligter Parterne sig til ikke at videregive sådan fortrolig information til tredjemand uden forudgående skriftlig tilladelse hertil fra den modstående Part og kun at anvende fortrolig information til det formål, der er beskrevet i aftalen.

 

15.2

Som fortrolig information anses enhver information om parternes virksomhed, herunder Parternes samarbejdspartnere, eller forretningsforhold, som Parterne har opnået kendskab til igennem deres samhandel, med undtagelse af oplysninger der er offentliggjort af Parterne.

 


 

15.3

Parterne er berettiget til at videregive oplysninger til myndighederne om den modstående Part, til opfyldelse af lovmæssige forpligtelser. Den modstående Part er forpligtet til at udlevere de fortrolige oplysninger i et så begrænset omfang som muligt, dog uden på nogen måde at omgå myndighedernes krav

 

15.4

Fortrolige informationer, som er overgivet til kunden forud for tidspunktet for tiltrædelse af disse forretningsbetingelser, er omfattet af fortrolighedsforpligtelsen, som ligeledes vil gælde efter ophør af Parternes indbyrdes aftaleforhold.

Force majeure

 

16.1

Ingen af Parterne skal i henhold til aftalen anses for ansvarlig overfor den modstående Part, for så vidt angår forhold, der ligger udenfor Partens kontrol, og som Parten ikke ved aftalens indgåelse burde have taget i betragtning og ej heller burde have undgået eller overvundet.

 

16.2

Force majeure ved forsinkelse kan højst gøres gældende med det antal arbejdsdage, som force majeure situationen varer. Såfremt en tidsfrist for Heaps udskydes på grund af force majeure, udskydes de betalinger, der knytter sig dertil, tilsvarende.

 

16.3

Force majeure kan kun påberåbes, såfremt den pågældende Part har givet skriftligt meddelelse herom til den anden Part senest 5 arbejdsdage efter, at force majeure situationen er indtrådt.

 

16.4

Den Part, der ikke er ramt af force majeure, er berettiget til at annullere aftalen, såfremt den aftalte overtagelsesdag overskrides med 60 arbejdsdage som følge af force majeure. En sådan annullering pålægger begge Parter at tilbagelevere hvad de har modtaget fra den anden Part snarest muligt, og der består derefter ingen yderligere krav mellem Parterne.

 

16.5

Tilfælde af force majeure kan være lynnedslag, oversvømmelser, naturkatastrofer, manglende eller forsinket myndighedsgodkendelse, regeringsindgreb, krigshandling, ildebrand, væbnet konflikt, terrorisme, oprør, arbejdsnedlæggelse, strejke og lockout, herunder også strejke og lockout blandt Heaps’ egne medarbejdere og eventuelle underleverandører.

 

17.1

Ved samhandel med virksomheder i EU, hvor Heaps ikke opkræver moms, er kunden til enhver tid forpligtet til at oplyse Heaps med gyldigt momsnummer. Heaps er ifølge lovgivningen forpligtet til at indsende listeangivelser omkring salget til de danske myndigheder. Såfremt Heaps pålægges afregning af moms, som følge af at et momsnummer er ugyldigt eller forkert opgivet, forbeholder Heaps sig retten til at fakturere denne udgift videre til kunden.

 

Værneting

18.1

Nærværende Forretningsbetingelser skal fortolkes i overensstemmelse med dansk ret.

 

18.2

Parterne forpligter sig til gennem forhandling at forsøge at finde en mindelig løsning på konflikter og bestræbe sig på at gøre det på en sådan måde, at Parternes anden produktion og andre ydelser ikke berøres heraf.

 

19.3

I mangel af mindelig løsning efter forhandling, skal sagen afgøres endeligt og bindende ved voldgift efter reglerne for Det Danske Voldgiftsinstitut eller ved en dansk retsinstans efter Heaps’ valg.

 

20.1

Hvis kunden ønsker at indgive en klage til Heaps, kan dette ske ved at sende en mail til support@heaps.dk